Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Frågor och svar om SEB Invited

Ansök

  • 1 % Cashback
  • Mastercards® Concierge
  • Rese - och köpförsäkring
  • Fritt medlemskap i Mastercards LoungeKey™
  • World Elite level

Du kan ansöka via seb.se/invited (fr.o.m mars 2020).

Du kan välja att lägga till ett extrakort när du själv ansöker om kortet. Har du redan SEB Invited och vill lägga till ett extrakort ansöker du i appen.

Priser, delbetalning och faktura

Månadskostnaden för SEB Invited är 150 kronor, ett extrakort kostar 75 kronor per månad. 

För fullständig prisinformation, se prislistan.

Att ha ett delbetalningsutrymme innebär att du själv väljer hur mycket du vill betala av på fakturan varje månad. När din faktura kommer väljer du belopp att betala. Lägsta belopp att betala är alltid minst 5 % av ditt totala saldo. Ränta tillkommer när du delbetalar.

Fakturan skickas efter den 15:e varje månad. Fakturan redovisar köp för 30 dagar (period 15:e - 15:e). Betaltiden för din faktura är 10 dagar från det att du får din faktura från oss, tills den förfaller.

Ja, det går bra. Ansökan hittar du på seb.se/invited. Du kan välja att vi drar lägsta belopp att betala eller hela saldot på din månadsfaktura.

Ja, du kan ansluta dig till e-faktura via din internetbank. Sök på SEB Invited och följ anvisningarna. Tänk på att det är du som huvudkortinnehavare som måste ansluta dig till e-faktura. Ange ditt avtalsnummer vid anslutningen. Du hittar ditt avtalsnummer på din pappersfaktura.

Du kan ansluta dig till e-faktura i vår app eller via din internetbank. Avgiften för pappersfakturan är 25 kr.

Försäkringar

Ja, du får en kompletterande reseförsäkring med avbeställningsskydd. På seb.se/invited finns mer information. Vid ytterligare frågor gällande försäkringen hänvisar vi till Moderna Försäkringar på telefon 010 219 12 90.

Ja, det ingår en köpförsäkring som innehåller tre delar:

  • 90 dagars prisskydd,
  • 90 dagars köpskydd,
  • samt 1 års förlängd garanti på vitvaror.

På seb.se/invited finns mer information. Vid ytterligare frågor gällande försäkringen hänvisar vi till Moderna Försäkringar på telefon 010 219 12 90.

Kortet

Våra kort är giltiga i 4 år och ett nytt kort skickas automatiskt ut till dig när det är dags att byta.

Ja, du kan höja ditt delbetalningsutrymme. Ansök i appen och få svar direkt.

Ja, det går bra. Du får betala 3 % på uttaget belopp eller som lägst 35 kronor.

Du kan max ta ut 25 000 kronor under en 30-dagars period varav högst 15 000 kr får avse kontantuttag i Sverige. Under ett dygn är kontantuttag begränsat till 10 000 kronor.

Du kan se ditt saldo eller dina senaste köp i appen eller på internetbanken.

I appen kan du:

  • se ditt saldo och dina fakturor,
  • se köp och uttag,
  • se intjänad Cashback,
  • ändra ditt delbetalningsutrymme,
  • ansöka om extrakort,
  • se vilken pinkod du har
  • samt öppna och stänga för internetköp.

Informationen finns på seb.se/invited.

Cashback, Concierge och Loungebesök

Du får 1 % i Cashback på dina köp (upp till 6 000 kr per år).

Gäller ej kontantuttag. Du kan se saldo på din Cashback i appen. Du kan välja att skänka din cashback till WWF eller att dra av på kommande faktura.

Ditt innestående saldo är giltigt till 31/12 och dras av på din nästa faktura. I de fall saldo understiger 100 kronor och kortet är avslutat, eller att fakturan är under 100 kronor, kommer saldot att förfalla.

Ja, det går bra att göra i appen.

Läs mer på seb.se/invited och Mastercards Concierge.

Du kan också kontakta dem på telefon +46 8 50 51 37 42.

Priset är 30 USD. Gäller även för medföljande gäst.

Customer service