SEB Twitter – riktlinjer (disclaimer)
- Vi kommer aldrig att be någon lämna ut privata uppgifter på Twitter och råder dig att för din egen säkerhet inte skriva personnummer, kontonummer, adress eller annan känslig information på Twitter, varken öppet eller som direkt meddelande. Kontakta oss istället direkt på 0771-365 365 för personlig service.
- Var uppmärksam på att den informationen du skriver på Twitter blir synlig för andra användare och kan röja din status som kund samt vilka produkter och tjänster du brukar hos SEB eller annan bank.
- Av säkerhetsskäl kommer vi aldrig att skriva ut länken till inloggningssidan på Internetbanken på Twitter.
- Twitter är en tredjepartstjänst och SEB är inte ansvarig för eller kan påverka tillförlitligheten av tjänsten, innehållet som andra användare publicerar eller säkerheten i användandet av tjänsten. Twitter kan inte garantera att den information som publiceras på Twitter inte blir förvrängd vid återpubliceringen på andra webbplatser eller verktyg.
- SEB kan inte påverka eller ta bort inlägg som andra användare skriver på Twitter, även om det är riktat mot SEB. Men om någon användare bryter mot Twitters användarregler i kommunikationen med oss så kommer vi att anmäla det till Twitter och blockera användaren från vidare kontakt.
Se Twitters användarregler - Det team som svarar på frågor ställda till @SEBSverige kommer alltid att också svara från användarnamnet @SEBSverige. Svar från andra användare tar vi inte ansvar för.
- Om du väljer att följa @SEBSverige på Twitter så godkänner du att motta våra inlägg och konversationer i ditt eget flöde. Du godkänner också att vi vid behov kan komma att kontakta dig via direkt meddelanden. Om du inte längre önskar följa @SEBSverige på Twitter kan du när som helst klicka på ”Unfollow” på vår profilsida.