Om du inte är nöjd

Om du känner dig missnöjd eller tycker att något inte har gått rätt till vill vi såklart att du kontaktar oss. Hör av dig så ska vi se till att hjälpa dig.

Kontakta i första hand den som tagit hand om ditt ärende

Förhoppningsvis kan ni tillsammans reda ut vad som har hänt och hitta en lösning som du känner dig nöjd med. Saknar du kontaktuppgifter till den personen kan du alltid ringa vår växel på 0771-62 10 00, öppet dygnet runt. De hjälper dig att komma rätt.

Om du fortfarande inte är nöjd

Om du är missnöjd med lösningen eller det beslut vi har tagit kan du skriva till våra klagomålsansvariga för att ompröva ärendet. Du kan även registrera ditt klagomål via något av webbformulären nedan. Vi kontaktar dig så snart som möjligt – senast inom 14 dagar.

Pension och försäkring

SEB
Klagomålsansvarig, Pension & Försäkring
STM4
106 40 Stockholm
Registrera ditt klagomål för pension och försäkring

Övriga bankärenden

SEB
Kundrelationer, bankärenden
STM7
106 40 Stockholm SEB
Registrera ditt klagomål för övriga bankärenden

Råd och hjälp utanför SEB

Du kan alltid vända dig till oberoende organisationer och myndigheter utanför oss på SEB om du inte är nöjd.
Råd och hjälp utanför SEB

Är du missnöjd med något du köpt på nätet?

Du kan använda EU:s plattform för tvistlösning om du har haft problem med något du
har köpt på nätet.
Registrera ett klagomål för en vara eller tjänst