Telefonen är ditt bankkontor

Vet du att du har ett helt bankkontor i fickan via din telefon? Med hjälp av telefonen kan du nämligen göra alla tänkbara bankärenden, från en enkel överföring till en totalgenomgång av privatekonomin. Hos SEB får du personlig service dygnet runt, året runt.

Personlig service i din telefon

På Telefonbanken kan du göra alla dina bankärenden utan att behöva gå till banken – det enda du behöver är en telefon och en digipass. Du får personlig service dygnet runt, alla dagar på året. Dessutom talar vi över 20 olika språk. Telefonbanken är en tjänst som ingår för dig som kund hos oss – och kostar inget extra.

Alltid öppet, alltid nära

På telefon 0771-365 365 kan du alltid nå din bank. Vi är på plats dygnet runt, 365 dagar om året. Hit kan du vända dig för att utföra dina bankärenden, alltid med bästa tänkbara säkerhet. Vi finns till hands för att hjälpa dig med allt från din vardagsekonomi till bolån.

Du kan bland annat

  • se över och förändra dina lån och bostadslån
  • ansöka om nya lån
  • se över ditt pensionssparande och ditt fondsparande
  • handla med aktier
  • få ekonomisk rådgivning och placeringsråd
  • få svar på dina frågor om våra tjänster och produkter.

Digipassen – din säkerhet

För att göra bankaffärer hos SEB via Telefonbanken eller på internet behöver du ha en digipass. Med hjälp av din digipass legitimerar du dig när du vill ha uppgifter om dina konton och utföra ärenden.

Självbetjäning med Bank på telefon

Utöver personlig service kan du även välja att ansluta dig till vår kostnadsfria självbetjäningstjänst Bank på telefon. Från din tonvalstelefon kan du själv bland annat kontrollera saldot, göra överföringar och få information om dina senaste transaktioner. Allt du behöver är en personlig kod som du väljer själv. En automatisk röst guidar dig till tjänstens funktioner, och du använder knapparna på telefonen för att utföra dina ärenden.
Så här använder du Bank på telefon