Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Frågor och svar om ditt företagskort med anledning av coronapandemin

1. Jag har just nu svårt att betala min faktura, vad ska jag göra?

Om du är kortinnehavare så kontaktar du oss genom att logga in på Mitt SEB Corporate eller i Corporate Card – appen för dina företagskort och skicka oss ett säkert meddelande, så hjälper vi dig. Detta för att du som kund aldrig ska lämna ut känsliga uppgifter som kortnummer eller koder via vanliga e-post.

Om det handlar om företagsfakturering så är du välkommen att ringa in på 0774-48 28 08 så hjälper vi dig så fort vi kan.

2. Hela min resebokning (flyg, hotell och bilhyra) har blivit inställd (flyget är inställt/hotellet är inte öppet eller liknande). Hur får jag tillbaka mina pengar?

Om du har bokat din resa genom en resebyrå så är det i första hand dem du ska höra av dig till för att få hjälp. I annat fall ska du vända dig till flygbolaget, hotellet och hyrbilsföretaget. Men om inte researrangören kan hjälpa dig så tveka inte att kontakta oss igen, så ska vi försöka hjälpa dig.

3. Kan jag få ersättning om researrangören eller flygbolaget går i konkurs?

Om researrangören eller flygbolaget går i konkurs så ska du i första hand kontakta din researrangör om hur de kan hjälpa dig. Detta omfattas inte av vår försäkring, men om researrangören eller flygbolaget inte kan hjälpa dig så tveka inte att höra av dig till oss igen, så ska vi försöka hjälpa dig.

4. Evenemanget jag köpt biljetter till med mitt företagskort är inställt. Vad gör jag?

Om evenemanget är inställt ska du i första hand kontakta inköpsstället om hur de kan hjälpa dig. Detta omfattas inte av vår försäkring, men om inköpsstället inte kan hjälpa dig, så tveka inte att höra av dig till oss igen, så ska vi försöka hjälpa dig.

5. Kan jag få ersättning för resebiljetterna om landet jag skulle besöka stänger sina gränser och jag kan inte resa dit?

Kontakta i första hand din researrangör om vad de kan erbjuda dig. Du kan också kontrollera med försäkringsgivaren om du kan bli ersatt av dem.

6. Jag har blivit sjuk och kan inte åka, kan jag få ersättning för biljetterna?

Kontakta i första hand din researrangör om vad de kan erbjuda dig. Du kan också kontrollera med din försäkringsgivare om du kan bli ersatt av dem.

Avbeställningsskyddet i ditt kort ger dig möjlighet att avboka en resa på grund av akut sjukdom eller olycksfall innan du ska resa. Avbeställning kan ersättas mot läkarintyg enligt villkoren i din reseförsäkring. Detta gäller även om du är smittad av coronaviruset och har ett läkarintyg som bekräftar detta. Avbeställningen täcker enbart flyg eller hotell som du bokat innan avresa om du blir akut sjuk.

Customer service