Hjälp med mobilt BankID
Vi guidar dig som vill skaffa eller förnya mobilt BankID. Om det gäller mobilt BankID för ditt barn eller om du saknar BankID och digipass kan du boka ett möte på ett av våra kontor.
Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.
Läs mer om rekommenderade webbläsare
Här kan du söka svar på din fråga, hittar du inte det du letar efter är du välkommen att ringa oss.
Vi guidar dig som vill skaffa eller förnya mobilt BankID. Om det gäller mobilt BankID för ditt barn eller om du saknar BankID och digipass kan du boka ett möte på ett av våra kontor.
Om du förlorat ditt kort ska du omedelbart ringa oss på +46 774 24 24 24 för att spärra det. Vi har öppet dygnet runt, alla dagar.
Med Swish kan du via din iPhone eller Android-telefon enkelt skicka pengar till andra personers konton.
När du ringer upp oss eller om vi ringer upp dig får du nu besvara en säkerhetsfråga i BankID-appen innan du legitimerar dig.
Den nya säkerhetsfrågan kan exempelvis vara "Blev du uppringd av SEB Telefonbanken" där du kan svara antingen "Ja" eller "Nej".
Nytt är också en ikon föreställande en telefonlur som du kan se uppe i det högra hörnet av ditt BankID när du påbörjat en identifiering med oss via telefon.
Tänk på att alltid läsa vad som står i BankID appen innan du signerar.
När du ringer upp oss eller om vi ringer upp dig får du nu besvara en säkerhetsfråga i BankID-appen innan du legitimerar dig.
Den nya säkerhetsfrågan kan exempelvis vara "Blev du uppringd av SEB Telefonbanken" där du kan svara antingen "Ja" eller "Nej".
Nytt är också en ikon föreställande en telefonlur som du kan se uppe i det högra hörnet av ditt BankID när du påbörjat en identifiering med oss via telefon.
Tänk på att alltid läsa vad som står i BankID appen innan du signerar.
Har du andra frågor eller behöver hjälp med att lösa ditt ärende kan du kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig alla dagar i veckan.
Vi tacksamma för att du tar dig tid att kontakta oss, så att vi får möjlighet att reda ut eventuella missförstånd eller felaktigheter.
Använd vår sökfunktion för att hitta ditt närmaste bankkontor. Vill du boka in ett rådgivningsmöte behöver du ringa till oss, vi har inga drop in tider.