Hoppa till sökfunktionen Hoppa till innehållet

Du behöver använda en annan webbläsare. För att kunna använda våra internettjänster kan du istället använda någon av de här webbläsarna: Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Läs mer om rekommenderade webbläsare

 

Administrera tjänstepension

I tjänsten Administrera tjänstepension kan du som förmedlare
eller administratör snabbt och smidigt hantera kundföretagens
tjänstepensionslösningar i SEB.

I tjänsten Administrera tjänstepension kan du som förmedlare eller administratör snabbt & smidigt hantera kundföretagens tjänstepensionslösningar i SEB.

Så här kommer du som förmedlare igång:

Allt är förberett, du behöver bara logga in med BankID.

Logga in

Ge behörighet åt administratör

Förmedlare kan även dela ut behörighet till en eller flera administratörer, vilket görs i inloggat läge i tjänsten under Inställningar. Där anger förmedlaren vilket eller vilka företag behörigheten gäller, och väljer behörighetsnivå:

  • Förmedlarassistent: kan se och förbereda personaluppgifter och fakturor
  • Behörig att signera: kan signera ändringar kopplade till de anställda i företaget

Efter att ha fått en behörighet, kan administratören logga in med eget BankID.

Lathund: Så här gör du som administratör

I tjänsten kan du bland annat:

  • ändra löner, premier och byta förmånsgrupp
  • se och ladda ner fakturor
  • lägga till nya medarbetare, ta bort de som slutat och hantera frånvaro.

Fler smarta funktioner lanseras löpande.

Support

Välkommen att ringa eller mejla Förmedlarsupport på telefon 08-785 16 80 eller epsupport@seb.se. Du kan också höra av dig till din kontaktperson hos oss.